Kortfattat på svenska

Lärarutbildning

Käsi lepää polvella gyan mudrassa

Är du intresserad av att lära ut Kundaliniyoga enligt Yogi Bhajan eller lära dig mera om dessa yogatekniker? Kundaliniyoga berikar livet och utvecklar sinne, kropp och själ. Det internationella institutet KRI (Kundalini Research Institute) är den officiella utbildningsorganisationen, som främjar Yogi Bhajans läror och bevakar utbildningar i 52 länder. Varje år certifieras över 3000 kundaliniyogalärare.

Finlands Kundaliniyogaförening ger information om KRI-certifierade lärarutbildningar Level 1 och 2 i Finland och omkringliggande länder. Vi strävar efter att upprätthålla en aktuell lista över kommande och pågående lärarutbildningar, men eftersom det är en stor utmaning att hålla en helt uppdaterad lista kan vi tyvärr inte garantera en komplett täckning.
Nästa lärarutbildning på svenska är planerad till hösten 2021 i Vasa. Frågor och intresse kan redan nu mailas till: nina [at] kundaliniyogainstitutet.se

Föreningen kan bevilja ett stipendium på 300 euro för lärarutbildning Level 1. Primärt kriterium för beviljande av stipendium är sökandes ekonomiska situation. Utbildningen måste vara godkänd av KRI och utbildningens arrangör behöver ansluta samtliga deltagare till Finlands Kundaliniyogaförening.
Närmare information om stipendiet fås via e-post till: skjyinfo[at]gmail.com

”Sat Nam och hälsningar från Österbotten!

Sedan hösten 2015 utbildar Kundaliniyoga Institutet yogalärare i Vasa. Det är den enda yogalärarutbildningen på svenska i Finland. Utbildningen är tvåårig och löper alltså över fyra terminer, det gör den för att vi på Kundaliniyoga Institutet tror att sann förändring i våra liv kräver en insats av oss och vi behöver ge oss själva utrymme att i lugn och ro skapa en skönare tillvaro. Allt går så fort idag och yogan behövs för att skapa en motvikt till det, samtidigt som yogan stärker oss att stå emot det allt hårdare trycket.

Nästa utbildningsstart i Vasa är hösten 2021, men du kan redan nu anmäla ditt intresse eller ta kontakt om du önskar få mer information genom att maila till nina@kundaliniyogainstiutet.se.

Jag som skriver heter Nina Åbrandt och bor i Kronoby, Österbotten. Jag är Kundaliniyogalärare och arbetar som administratör/assistent på finländsk mark för Kundaliniyoga Institutet. Du är välkommen till mig om du undrar över något kring vår finlandssvenska sangat eller annars är nyfiken på institutets utbildningar, kurser och retreats.”